Abans d'efectuar una reclamació…
Si consideres que el consum facturat és massa elevat o la lectura facturada no és la correcta, podem ajudar-te. Però abans de posar una reclamació, comprova el següent:
-
Verifica la lectura real del comptador per contrastar-la amb la lectura facturada. Et recordem que no és necessari que aportis les lectures, tret que el comptador no estigui accessible per a la lectura. Des de l'1 d'abril del 2013, la teva facturació es realitza cada 2 mesos (bimestral) a partir de lectures reals dels consums per tal d'eliminar les estimacions sobre el consum de les factures.
-
Comprova l'històric de consum d'anys anteriors. La comparativa s'ha d'efectuar sobre el total de kWh facturats, no sobre els preus, ja que aquests han pogut variar. Si els teus hàbits de consum no han variat, la corba de consum evolucionarà de manera similar.
-
Comprova que el comptador funciona correctament. Desconnecta tota la instal·lació elèctrica i comprova que passats 10 minuts el comptador ja no registra cap consum. Pots assegurar-te'n si sol·licites una verificació a la
-
Si has proporcionat la lectura del comptador i no coincideix amb el consum que apareix a la factura, és probable que la teva lectura no hagi entrat a temps per a aquesta facturació.
-
Si t'estem facturant amb lectures reals, no és necessari que ens facilitis la teva lectura. Si, tot i així, vols fer-ho, has d'introduir-la dins dels 10 dies laborables anteriors al següent període de facturació. No obstant això, si disposem d'una lectura real, l'estimada no serà vàlida per a la facturació.
-
Si per algun motiu el lector no ha pogut realitzar la lectura real del comptador, disposaràs de 60 dies per tal de facilitar-nos-la. Passat aquest termini, et facturarem a partir de la lectura estimada.
< Quins són els terminis de reclamació?