One

Aquesta versió de no és compatible.

Els navegadors no compatibles, a més d’impedir que puguis utilitzar totes les funcionalitats de la pàgina, són més lents i suposen un risc per a la teva seguretat.

Et recomanem que actualitzis la versió de navegador ara o que accedeixis a la pàgina amb un altre navegador .

Anar a(CA)
  • CAT
  • EN
  • ES

Endesa - Llum, gas, persones

  • One

One

Home principal

Pàgina desada correctament com a favorita

One

> Què és la tarifa One? > Quins avantatges tinc amb la tarifa One? > Què és exactament la tarifa amb discriminació horària? > Com ha de ser el meu comptador per contractar la tarifa One? > Qui canvia o reprograma el comptador? > Quant costa el canvi o reprogramació del comptador? > En cas que fos necessari, quan vindran a canviar-me el comptador? > Com puc veure si m'han canviat el comptador? > I si després em vull canviar a una altra tarifa? > I si vull aprofitar per disminuir la potència? > I si vull aprofitar per augmentar la potència? > Perquè m'obliguen a reduir o ampliar la potència? > Quin és el procés de contractació de la Tarifa One? > Com evoluciona el preu del meu contracte de la tarifa One? > Què són els components regulats? > Tinc obligació de permanència si contracto la tarifa One? > Tinc una altra tarifa amb Endesa. Em puc canviar a la tarifa One? > Quant dura el contracte amb la tarifa One? > Què puc contractar amb la tarifa One? > Quan rebré la primera factura? > Amb quina freqüència rebré la factura?

Què és la tarifa One?

La tarifa One Endesa és una nova manera d'entendre el teu contracte d'energia, en què tindràs un únic preu per a tota l'energia que consumeixis i un únic preu per a la potència. Podràs fer tot el que necessitis a través d'Internet. Podràs gaudir sempre d'un preu competitiu, i no només durant el primer any. T'oferim el millor preu en línia d'Endesa.
  • One és una tarifa 100 % en línia amb la qual podràs fer totes les gestions de manera ràpida i senzilla les 24 hores del dia, a la secció "Àrea client" que trobaràs a l'Oficina Online, o baixant la nostra aplicació per a mòbil.
  • Pots contractar només el que necessites, sense l'obligació de contractar un servei addicional, però amb la possibilitat de contractar-lo si vols.
  • No tens compromís de permanència.
  • Pots contractar només el que necessites, sense l'obligació de contractar un servei addicional, però amb la possibilitat de contractar-lo si vols.
  • No tens compromís de permanència.
  • Rebràs al correu electrònic un missatge amb la data i l'enllaç amb el qual podràs accedir a la factura electrònica quan estigui disponible.
  • Amb una contractació fàcil i senzilla, sense costos ni interrupcions en el subministrament.
  • Una tarifa per a TOTS els clients, nous i actuals.

Imagen

Quins avantatges tinc amb la tarifa One?

  • Gaudiràs del millor preu en línia d'Endesa.
  • Podràs fer totes les teves gestions 100% en línia
  • Si pagues més en la primera factura, te'n tornem la diferència (vàlid per a noves contractacions amb Endesa Energía).
  • No tens permanència

La tarifa One Llum és vàlida per als subministraments amb tarifa d'accés 2.0DHA o 2.1DHA, que també s'anomenen "tarifes amb discriminació horària". Per One Gas la tarifa d'accés és la 3.1 o la 3.2.

Imagen

Què és exactament la tarifa amb discriminació horària?

És la tarifa en què el preu de l'electricitat varia en funció de l'hora en què es faci el consum. L'objectiu és evitar puntes de demanda elèctrica i beneficiar amb un preu més baix aquells usuaris que consumeixen l'electricitat en les hores de menys demanda, quan la producció i distribució d'electricitat és més barata.

En el cas que l'usuari pugui consumir electricitat majoritàriament en les hores de menys demanda (al matí i a la nit), es podrà beneficiar d'un important descompte en el preu de l'electricitat. Per contra, tindrà un recàrrec en el consum de les hores de més demanda d'electricitat, cosa que s'haurà de tenir en compte per no acabar pagant més.

Per poder facturar les tarifes amb discriminació horària, els clients han de tenir un comptador que permeti discriminar els consums en els diferents períodes horaris.

S'anomena "període vall" les hores en què el preu de l'energia és més barat; per contra, el període punta comprèn l'interval en què el preu de l'energia és més car.

Periodos horarios

Imagen

Com ha de ser el meu comptador per contractar la tarifa One?

Per poder contractar aquesta tarifa, has de tenir la tarifa d'accés 2.0DHA o 2.1DHA, cosa que implica disposar d'un comptador intel•ligent que pugui diferenciar els períodes punta dels períodes vall. Si tens un comptador de telegestió integrat en el sistema, únicament caldrà reprogramar-lo. Si tens un comptador analògic que diferencia dos períodes (amb discriminació horària), no caldrà fer res. Finalment, si tens un comptador analògic que no diferencia els trams horaris, caldrà canviar-lo per un dels nous.

Aquestes adaptacions del comptador (canvi o reprogramació) tenen un cost associat de 9,04€ + impostos, però Endesa s'encarregarà de tot i assumirà aquest cost, amb la condició que estiguis contractant la modalitat One Llum.

Imagen

Qui canvia o reprograma el comptador?

No t'has de preocupar de res, nosaltres fem totes les gestions necessàries. La teva companyia distribuïdora, a petició d'Endesa, canviarà o reprogramarà el comptador.

Imagen

Quant costa el canvi o reprogramació del comptador?

El canvi de tarifa d'accés costa 9,04 € + IVA (+ IGIC a les Canàries). Aquest cost, anomenat "drets de connexió", està regulat oficialment. No has de pagar res a l'operari que vingui a fer el canvi; el cost queda reflectit a la factura d'electricitat. Val la pena fer el canvi, perquè aquest cost s'amortitza àmpliament amb l'estalvi de la tarifa.

Imagen

En cas que fos necessari, quan vindran a canviar-me el comptador?

Si el comptador és antic, un operari anirà al teu domicili/negoci en una o dues setmanes per posar el nou comptador, o segons el model, a reprogramar-lo. En cas de canvi, l'operari t'avisarà perquè ha de tallar la llum uns minuts (5 aprox.) mentre retira el comptador i instal•la el nou. Si el comptador és dels nous (de telegestió) i ja està connectat, el canvi es fa a distància i no hi anirà ningú a fer cap canvi. El canvi es farà en una o dues setmanes.

Imagen

Com puc veure si m'han canviat el comptador?

Si el comptador és antic, veuràs que ara hi ha un altre aparell més modern, amb pantalla digital. Si el comptador ja era digital veuràs que a la pantalla apareixen diversos dades que van canviant. T'has de fixar en el codi que apareix: si apareix 1.18.1 i després 1.18.2 és que ja tens activa la tarifa de dos períodes horaris. El codi 1.18.1 correspon a la lectura de les hores punta i el codi 1.18.2 a la de les hores vall.

En alguna distribuïdora és possible que aparegui 1.18.3 en lloc d'1.18.2 per al consum vall, però l'important és que només apareguin dos codis 1.18.x.

Imagen

I si després em vull canviar a una altra tarifa?

Pots canviar-te a la tarifa que vulguis, ja que la tarifa One no té permanència.

Imagen

I si vull aprofitar per disminuir la potència?

Pots fer-ho. La potència nova s'ha de normalitzar per a la teva tensió. No té cap cost addicional: el mateix cost de drets de connexió val per al canvi de tarifa, de comptador i de potència.

Imagen

I si vull aprofitar per augmentar la potència?

Pots fer-ho. La potència nova s'ha de normalitzar per a la teva tensió. En aquest cas té un cost addicional per drets de contractació. Et podem donar una orientació, però els costos reals els indicarà la teva companyia distribuïdora. Aquest cost quedarà reflectit a la factura d'electricitat d'Endesa. El canvi de potència es fa simultàniament a la resta dels canvis:

  • Drets d'extensió: 17,374714 €/kW
  • Drets d'accés: 19,703137 €/kW

Si el teu butlletí o CIE (certificat d'instal•lació elèctrica) indica que la potència màxima que admet l'habitatge o local està per sota de la que vols contractar, o si té més de 20 anys, hauràs de parlar amb el teu instal•lador perquè et faci un butlletí o CIE nou. Alguna distribuïdora accepta revisar la instal•lació; en aquest cas, es cobrarien els drets de supervisió: 101,52 €.

  • Fiança: Consum estimat d'un mes.

Aquests costos es paguen només una vegada en el moment d'ampliar la potència.

Imagen

Perquè m'obliguen a reduir o ampliar la potència?

Si la potència que tens ara no està normalitzada segons la nova normativa, l'hauràs de reduir o augmentar fins que coincideixi amb una de normalitzada. Només s'admeten les potències corresponents a:

  • Monofàsic 230 V
  • Trifàsic 3x230/400 V
  • Trifàsic 3x133/230 V (és antic, però encara n'hi ha)

Imagen

Quin és el procés de contractació de la Tarifa One?

Contractar la tarifa One d'Endesa és molt còmode. Pots iniciar la contractació des del nostre catàleg de productes, mitjançant campanyes o promocions, des del comparador de productes o des de la teva "Àrea client".

La teva contractació online en 3 passos:

  • Informa't dels productes i les ofertes que tenim i tria el que millor s'adapti a les teves necessitats.
  • Revisa les condicions generals i particulars de contractació
  • Accedeix al formulari de contractació online corresponent i emplena els camps.

T'expliquem el procés de contractació pas a pas:

“Les teves dades”: deixa que et coneguem per poder-te oferir el millor servei. Indica'ns les teves dades personals i la teva adreça de correspondència.

Si ja ets client d'Endesa, si vols, podem recuperar les teves dades. D'aquesta manera, el procés de contractació en línia serà més senzill.

“El teu subministrament”: en aquest pas, has d'indicar:

  • Quina és la teva companyia Comercialitzadora.
  • El teu número de CUPS o l'adreça del punt de subministrament.
  • Si no ets titular del contracte, no passa res: a l'hora de contractar, nosaltres et fem el canvi de titular.

La teva potència: selecciona la potència que millor s'ajusta a les teves necessitats. Si vols, posem a la teva disposició la nostra calculadora de potència.

Resum de la comanda: podràs visualitzar un resum dels productes que estàs contractant.

Les teves dades de pagament: afegeix el compte bancari on vols domiciliar el pagament de les factures. Si el compte bancari que ens facilites no està registrat, t'adjuntarem una ordre de domiciliació.

La teva documentació: T'informem en el cas que ens hagis d'adjuntar el Certificat d'Eficiència Energètica (CIE). Només cal enviar-lo en cas d'ampliacions de potència que superin la potència màxima autoritzada (PMA; en cas d'Andalusia, 1,5 PMA), ampliacions en casos de CIE de més de 20 anys i canvis de titular amb CIE de més de 20 anys. En cas de no tenir la documentació necessària disponible en el moment, ens la podràs enviar per correu electrònic o correu postal: recepcioncie@endesa.es

La teva confirmació: es mostrarà el detall de totes les dades que ens has facilitat. Podràs fer el seguiment de la contractació a través de Mi Endesa

Una vegada finalitzada la contractació, podràs consultar el detall de la sol•licitud. T'informarem del número de contracte i t'enviarem un correu electrònic a l'adreça que ens has facilitat, des del qual et podràs descarregar les condicions particulars i generals que primer hauràs acceptat.

Amb la contractació en línia s'activa automàticament el servei de factura electrònica, i començaràs a gaudir-ne de tots els avantatges. Si vols obtenir-ne més informació, fes clic a la factura electrònica.

Imagen

Com evoluciona el preu del meu contracte de la tarifa One?

El preu del contracte referit a la tarifa One es podrà actualitzar el primer 1 de gener després de la contractació amb el valor de l'IPC real (últim índex de preus al consum interanual general publicat oficialment en el moment de l'actualització), així com per les variacions dels components regulats actuals que siguin d'aplicació als subministraments de llum i gas, i amb els possibles canvis nous que es puguin aprovar per normativa.

Si hi hagués modificacions en el preu del teu contracte, es traslladaran al client tant a l'alça com a la baixa. Aquest tipus de modificacions està regulat i és totalment aliè al control d'Endesa, i s'aplicarà per igual a tot el territori nacional i a totes les companyies.

A més, és possible que es revisi el preu passat un any a partir de la contractació. Això passaria el mes d'abril o d'octubre de cada any. Si hi hagués canvis, te'ls comunicaríem amb un mes d'antelació. Recorda que pots resoldre el contracte, contractar una altra tarifa d'Endesa o de qualsevol altra companyia sempre que vulguis.

Imagen

Què són els components regulats?

És una part del preu que pagues per la potència contractada o fix i pel consum en la factura d'electricitat i gas. Aquest import es destina principalment al manteniment de la infraestructura que permet transportar l'electricitat i el gas des de l'origen fins a casa teva.

L'encarregat de fixar aquesta part del preu és el Govern i és igual per a totes les companyies i per a tot el territori nacional.

Normalment es publiquen al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) un cop l'any, tot i que a vegades pot passar en altres moments.

També s'hi regulen els preus del lloguer de l'equip de mesurament i control (comptador) i els impostos d'electricitat, hidrocarburs (per al gas), IVA, IGIC, etc.

El més habitual per a totes les companyies és que, quan es produeix un canvi en qualsevol dels components regulats, es transmeti al client, ja sigui a l'alça o a la baixa.

Imagen

Tinc obligació de permanència si contracto la tarifa One?

No. Pots escollir l'oferta que més t'interessi a cada moment, i si no et convenç, la pots canviar quan vulguis. Amb les tarifes One d'Endesa no tens compromís de permanència.

Imagen

Tinc una altra tarifa amb Endesa. Em puc canviar a la tarifa One?

Si tens una tarifa diferent de la tarifa One, pots canviar-te a la tarifa One sense cap problema. Tanmateix, si ja has contractat la tarifa One, no et pots donar de baixa i tornar a contractar-la.

Imagen

Quant dura el contracte amb la tarifa One?

La tarifa One no té compromís de permanència: et pots donar de baixa quan vulguis i sense cap penalització. Tanmateix, el contracte de la tarifa One té una durada d'un any, que es renova automàticament.

Imagen

Què puc contractar amb la tarifa One?

Podràs combinar la tarifa ONE amb altres productes o serveis segons les teves necessitats. Si t'interessa veure els serveis que oferim, els pots consultar en els següents enllaços:

Imagen

Quan rebré la primera factura?

Quan hagis emplenat el formulari de contractació en línia i s'hagi tramitat la sol•licitud, el termini d'activació del contracte és de prop de 3 setmanes (si ja estaves amb Endesa Energía, el canvi és molt més ràpid).

Quan s'activi el contracte amb Endesa, rebràs l'última factura amb la teva companyia anterior (si ja estaves amb Endesa, serà l'última factura amb la tarifa anterior). Rebràs la primera factura quan hagi passat el primer període de facturació amb Endesa.

Imagen

Amb quina freqüència rebré la factura?

Normalment, rebràs la factura d'energia cada dos mesos a partir de lectures reals, és a dir, se't facturarà a partir del consum energètic sobre la lectura real del comptador del teu subministrament.

Nota: Si algun cop el lector no pot accedir al teu comptador, la lectura s'haurà d'estimar obligatòriament. Això sol passar si el comptador és a l'interior de la casa i no hi ha ningú que pugui obrir. Si vols, pots aportar tu mateix la lectura a través de la nostra pàgina web. És una altra de les facilitats que t'oferim amb la Tarifa One.

Imagen
A dalt