El terme PVPC és la tarifa elèctrica que substitueix la TUR des de l'1 d'abril del 2014 segons el Reial decret 216/2014 de 28 de març.
El Govern estableix unes mesures sobre el preu de l'electricitat que han de facturar les Empreses comercialitzadores de referència i un nou mètode per calcular el preu de l'electricitat que es factura a cada client.
És un preu establert per les comercialitzadores de referència i pots conèixer-lo prèviament. Una vegada contractat, és un preu fix durant 12 mesos. Aquest preu pot resultar més car però coneixes el preu que pagaràs, de manera que les variacions de la teva factura dependran només del nivell de consum. Una vegada transcorreguts els 12 mesos, el preu pot variar i per renovar-lo has de tornar a sol·licitar-lo expressament. El Preu Fix de totes les Comercialitzadores de Referència està publicat al web de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència. Per tant, aquesta modalitat implica:
Més complexitat en la contractació
Més complexitat en la renovació
Obligatorietat de continuar com a mínim un any amb el Preu Fix que has contractat. Hi ha la possibilitat de penalització si el client sol·licita la baixa abans de finalitzar l'any.
Impossibilitat de contractar, durant aquest any, productes o serveis addicionals.
Si desitges acollir-te a aquesta modalitat, ho has de sol·licitar a través del telèfon 800 760 333.
A partir de l'1 d'abril del 2014. Per als clients acollits al PVPC (antiga TUR), s'estableix un període transitori d'abril a juny del 2014. Durant aquest període, es continua facturant segons el preu que va fixar el Govern per al primer trimestre del 2014.
A partir de l'1 de juliol del 2014 ja es reflectirà la nova modalitat de preu a la factura.
Des de l'1 d'abril EEXXI, s'adjunta a la factura de la llum tant el text que s'estableix al RD 216/2014 com un díptic informatiu que hem realitzat per intentar aclarir tots els dubtes que puguis tenir:
Mitjançant l'aplicació del perfil d'un consumidor mitjà.
És a dir, s'utilitzen els preus reals del mercat diari de l'energia i no un preu trimestral, com es feia abans. Tot i així, cal tenir en compte que en el mercat diari de l'energia es produeixen variacions de preus; de manera que, amb aquest nou mètode de càlcul, aquestes variacions donen com a resultat un preu final diferent a cada factura de la llum.
És un model o patró de consum que utilitza Red Eléctrica de España (REE) per calcular el preu de la llum del PVPC (antiga TUR). Es correspon a la distribució del consum que fan els clients al llarg del dia.
Sí. En cas de discriminació horària, s'utilitza el perfil de consumidor mitjà aplicat als diferents trams horaris que té aquesta tarifa. S'aplica tant a les hores punta (preu de la llum superior) com a les hores vall (preu de la llum inferior).
El preu de la llum en el teu cas serà el PVPC més els peatges que et corresponguin (costos de la xarxa de distribució) incrementats tots dos en un 20 %.
És un preu establert per les Comercialitzadores de Referència i pots conèixer-lo prèviament. Una vegada contractat, és fix durant 12 mesos.
Aquest preu pot resultar més car, però coneixes el preu que pagaràs, de manera que les variacions de la teva factura dependran només del teu nivell de consum.
Un cop transcorreguts els 12 mesos, el preu pot variar i per renovar-lo has de tornar a sol·licitar-ho expressament. El Preu Fix de totes les Comercialitzadores de Referència està publicat al web de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència,
Per tant, aquesta modalitat implica:
Més complexitat en la contractació.
Més complexitat en la renovació.
Obligatorietat de continuar com a mínim un any amb el Preu Fix que has contractat. Hi ha la possibilitat de penalització si el client sol·licita la baixa abans de finalitzar l'any.
Impossibilitat de contractar, durant aquest any, productes o serveis addicionals.
Si desitges acollir-te a aquesta modalitat, ho has de sol·licitar a través del telèfon 800 760 333.
Des del punt de vista econòmic, no es pot conèixer a priori la modalitat més interessant, ja que amb la modalitat de PVPC, el preu només es coneixerà quan s'emetin les factures i serà diferent en cada factura.
Amb el Preu Fix coneixes amb antelació el preu que pagaràs, per la qual cosa les variacions de la teva factura depenen només del nivell de consum. Això no obstant, has de tenir en compte que aquesta alternativa també implica:
Més complexitat en la contractació.
Més complexitat en la renovació.
Obligatorietat de continuar com a mínim un any amb el Preu Fix que has contractat. Hi ha la possibilitat de penalització si el Client sol·licita la baixa abans de finalitzar l'any.
Impossibilitat de contractar, durant aquest any, productes o serveis addicionals.
Si desitges gaudir dels avantatges que suposa tenir un preu fix més competitiu que el Preu Fix de Mercat Regulat, Endesa t'ofereix la possibilitat de contractar un producte en Mercat Lliure (ML):
Amb preus més competitius que el Preu Fix.
Amb preus coneguts per endavant i estables com a mínim durant un any.
Sense compromís de permanència ni penalitzacions.
I, a més a més, pots contractar serveis addicionals que poden aportar descomptes importants.
A Endesa, t'oferim la nostra Tarifa One, una tarifa 100 % online amb la qual no has de preocupar-te de les fluctuacions del preu de l'energia i gaudiràs sempre d'un preu competitiu i sense compromís de permanència.
És impossible conèixer amb antelació del preu del PVPC. El PVPC canvia cada hora, i les seves variacions depenen de factors tan incontrolables com el clima o la demanda d'electricitat. Per tant, l'import final de la factura podria experimentar fortes variacions que dependran només del teu nivell de consum.
Amb els productes de Mercat Lliure d'Endesa, tindràs sempre un preu conegut per endavant i garantit durant un any. A més a més, pots obtenir descomptes addicionals si contractes el gas i altres serveis amb nosaltres.
Els avantatges d'una tarifa de Mercat Lliure comparada amb una tarifa de Mercat Regulat (Comercialitzadora de Referència) a Endesa són els següents:
Preus competitius i estables.
Sense compromís de permanència.
Amb la possibilitat de contractar serveis addicionals per completar l'oferta d'energia amb serveis de manteniment o assistència que et permetran mantenir la instal·lació en perfectes condicions.
Sí, t'interessa canviar. Amb la Tarifa ONE tens un descompte en el terme fix de manera indefinida. El preu de la Tarifa ONE és menor i s'eviten possibles variacions del preu de la Tarifa PVPC a causa del mercat.
Amb la Tarifa ONE d'Endesa, pots contractar només el que necessites, sense l'obligació de contractar un servei addicional però amb la possibilitat de contractar-lo si ho desitges.
Recorda que el fet de tenir instal·lat un comptador de Telegestió no vol dir que el teu comptador es pugui llegir de forma remota. La Telegestió, que incorpora la telemesura entre les seves capacitats, s'anirà habilitant de forma gradual i estarà disponible per a tots els clients a finals del 2018. La majoria dels clients de Comercialitzadora de Referència amb comptador de Telegestió, que a més tinguin habilitada la telemesura, començaran a rebre factures mensuals, amb lectures reals, a partir de febrer del 2014. Conèixer-ne més sobre la facturació mensual de PVPC.
Si desitges continuar amb la facturació bimestral (cada 2 mesos) pots escollir un dels nostres productes de Mercat Lliure. D'aquesta manera, a més de continuar amb la facturació cada dos mesos, s'eviten les variacions delPVPC (antiga TUR), i podràs gaudir d'interessants descomptes.
A www.endesaclientes.com pots consultar les característiques de la Tarifa One, la primera tarifa 100 % online.
Si vols informar-te sobre altres tarifes d'Endesa, pots consultar el nostre Catàleg de Productes i anar al teu Punt de Servei més pròxim per a la seva contractació.
La facturació a partir de lectures reals fa referència al fet que la teva companyia Comercialitzadora facturarà el consum elèctric que hagis realitzat a partir de la lectura real del comptador del teu subministrament. Per la seva banda, la companyia Distribuïdora és responsable del registre de la lectura del comptador.
Sí, tret que el comptador no estigui accessible per procedir a la lectura. En aquest cas, la companyia Distribuïdora deixarà un avís al teu domicili amb les formes de contacte perquè puguis facilitar la lectura. D'aquesta manera, s'evita que el consum elèctric del teu domicili s'acumuli, cosa que podria donar lloc a factures més elevades del que és habitual.
Primer de tot, has de saber que rebre les factures cada 2 mesos (bimestral) a partir de lectures reals et permet comprovar i controlar el teu consum real, sense estar subjecte a estimacions. La facturació mensual, per contra, es realitza intercalant lectures reals amb estimades. Les estimacions es fan a partir dels històrics de consum del client, i és molt possible que siguin exactes; per això, qualsevol variació a l'alça o la baixa s'ha de regularitzar posteriorment. A més a més, la facturació bimestral amb lectura real permet diferir el pagament dels consums un mes addicional. No obstant això, t'informem que aquest servei –activació de nou de la facturació mensual– està disponible a partir del juliol del 2013 per als clients amb comptador de Telegestió que tinguin, a més a més, habilitada la telemesura als sistemes. Conèixer-ne més.
Es tracta del nou sistema de facturació que es recull a la Resolucio de 2 de juny de 2015, de la Secretaria d`Estat d`Energía, segons el qual se't facturarà en funció del consum de llum que facis cada hora, i s'aplicaran els preus que marqui en aquest moment el mercat de l'energia.
Recorda que només se't començarà a facturar per hores si tens un contracte amb una Comercialitzadora de Referència, tens instal•lat el comptador intel•ligent integrat en els sistemes de telegestió i tens una potència contractada menor o igual a 10 kW.
Amb el comptador intel•ligent integrat en el sistema de telegestió, la lectura del comptador es fa a distància de manera automàtica, sense que cap tècnic hagi d'anar al teu domicili per prendre la lectura i sense que ens l'hagis d'aportar tu.
El nou sistema de facturació per hores t'ajudarà a planificar el teu consum adaptant-lo a les hores de menor cost.
Quan rebis la primera factura per consums horaris, podràs veure a Mi Endesa/Els meus contractes des de l'enllaç Consulta de consums, un gràfic amb els teus consums per hores, en què s'indica el teu consum a les hores de menor i major cost. D'aquesta manera, podràs planificar la teva despesa fent un ús elevat de l'energia a les hores més barates.
A la pàgina web de Red Eléctrica de España (REE), www.ree.es, pots veure el preu per hora de la llum el dia abans, a partir de les 20:15 hores.
Els preus de la llum per hora estan disponibles a la pàgina web de Red Eléctrica de España (REE), www.ree.es, des del dia anterior, a partir de les 20:15 hores.
Als autoconsumidors se'ls ofereix un servei de suport, que comporta unes despeses, com ara el pagament pel servei d'interrompibilitat, el pagament a l'operador del mercat, etc.
Segons el que s'estableix en el RD 900/2015, l'autoconsum fotovoltaic exigeix el pagament d'uns càrrecs destinats a cobrir aquestes despeses.
Segons el que s'estableix en el RD 900/2015, se n'hi poden instal•lar, però només a les zones comunes (per exemple, a l'ascensor comunitari, la il•luminació del portal, etc.)
No es pot compartir l'energia fotovoltaica que es produeix per fer-ne un ús individual. El titular del punt de subministrament ha de ser el mateix que el de la instal•lació de generació.
Sí. És obligatori notificar, en el termini màxim de sis mesos a partir de l'entrada en vigor de la normativa (11 d'octubre de 2015), que tens instal•lada una font d'energia nova, independentment del tipus d'autoconsum que tinguis.